Analityka
internetowa

Analityka internetowa

Poprawianie zasięgów strony www zawsze wiąże się z prowadzeniem szeroko zakrojonych działań marketingowych. Jednak dobrze przemyślane i zarządzane kampanie reklamowe to za mało, aby osiągnąć prawdziwy sukces. Kolejnym krokiem do rozwoju biznesu online powinno być przeprowadzenie kompleksowej analityki internetowej. Analiza danych to najlepszy sposób na optymalizację konwersji i zwiększanie zysków ze sprzedaży!

Postaw na kompleksową analitykę internetową

W Internecie gromadzi się mnóstwo danych, które odpowiednio przetworzone staną się doskonałą bazą do optymalizacji działań marketingowych. Jest ich tak dużo, że proces analityki internetowej dzieli się na dwie odrębne części: ilościową oraz jakościową.

Pierwsza z nich skupia się przede wszystkim na danych związanych z osobami odwiedzającymi stronę www. Informacje o użytkownikach są odpowiednio porządkowane, a następnie przetwarzane. Od tego momentu przychodzi czas na analizę jakościową. Jej efektem jest przede wszystkim bardzo dokładne określenie profilu klienta. Wiedza ta pozwala na precyzyjniejsze targetowanie reklam oraz przygotowywanie treści atrakcyjnych dla odbiorcy.

Możemy zająć się kompleksową analityką internetową, a więc zarówno ilościową, jak i jakościową. Zbieramy dane z wielu narzędzi analitycznych i przygotowujemy szczegółowe raporty.

Celem analityki internetowej jest optymalizacja konwersji

Najważniejszą korzyścią z dokładnej analizy danych o użytkownikach strony jest możliwość optymalizacji konwersji. Analityka internetowa ułatwia realizację wielu celów biznesowych. Może to być m.in. zwiększenie sprzedaży w sklepie online, zachęcenie użytkowników do konkretnych działań na stronie czy pozyskanie nowych kontaktów handlowych.

Kompleksowa analiza obejmuje również szczegółowe dane związane z prowadzonymi kampaniami reklamowymi. Ich odpowiednie wykorzystanie jest kolejnym krokiem do optymalizacji konwersji, które będzie możliwe, jeśli skorzystasz z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu, dzięki nam dokładnie poznasz klientów swojej firmy!

Czym jest analityka internetowa?

Zastanawiasz się, dlaczego pomimo usilnych starań i szeroko zakrojonych działań marketingowych Twoja strona www cieszy się niewielką popularnością? Próbujesz znaleźć przyczynę niskiego wskaźnika konwersji w sklepie online? A może chcesz zoptymalizować koszty związane z reklamą online? Pomysły na rozwiązanie m.in. tych problemów może Ci dostarczyć analityka internetowa. Sprawdź już teraz, co to jest i do czego możesz ją wykorzystać!

Optymalizacja konwersji

Prowadzenie strony internetowej, nawet hobbystyczne, zawsze ma ściśle określony cel. W przypadku witryn firmowych może być nim zachęcenie użytkowników do zapoznania się z ofertą, a właściciele sklepów dążą do maksymalizacji zysków ze sprzedaży. Do oceny efektywności realizacji powyższych założeń stosuje się tzw. wskaźnik konwersji. Jego niska wartość jest niepożądana i wymaga optymalizacji, do której wykonania przyda się analityka internetowa.